Menu
  • En-De

About us

The Gewista Group is one of Austria's largest media companies and the market leader in the out-of-home segment. With over 350 dedicated employees, Gewista continuously sets new standards in outdoor advertising. Our company is majority-owned by the global market leader JCDecaux.

In Austria, Gewista forms a strong unit in the out-of-home media sector with companies such as Infoscreen, Megaboard, Kulturformat, and regional partners USP in Upper Austria and Progress Werbung in Salzburg, Tyrol, and Vorarlberg.

Our business areas include both analog media such as posters, premium boards, city lights, and advertising spaces in, on, and around public transportation, as well as digital offers with digital city lights and premium screens. We rely on Outdoor Server Austria (OSA), the world's most accurate measurement for out-of-home media, to provide our customers with the best and most reliable database for their booking decisions.

Gewista firmly supports the sustainability goals of the JCDecaux Group, which are in line with the United Nations Sustainable Development Goals.

Gewista's activities are always aimed at creating “the Gewista Etwas” and thus generating real added value for customers, employees, and our environment.

 

 

Mission, Vision & Public Value

 

Mission

Unsere Mission ist es, ein breites Portfolio anzubieten, das es unseren Kund:Innen ermöglicht, Ihre Marke & Botschaft zielgruppengenau, wirkungsvoll & reichweitenstark zu präsentieren.

Wir verbinden Tradition mit Innovation um unsere Werbeflächen - analog wie digital - bestmöglich zu bespielen. Gewista steht seit über 100 Jahren für Werte wie Stabilität, Fairness und ein starkes, soziales Arbeitsumfeld. Wir investieren gezielt in die Entwicklung unserer Mitarbeiter:innen, um höchste Qualität im Kundenerlebnis zu gewährleisten. Unsere Arbeit ist jeden Tag sichtbar und sorgt für bleibende Eindrücke in ganz Österreich.

 

Vision

Unsere Vision als Gewista-Gruppe ist es, mit richtungsweisenden Ideen den Erfolg als Marktführerin im OOH-Advertising ständig weiter auszubauen.

Angetrieben von Innovation, streben wir immer danach, ein unvergleichliches Outdoor- Werbe-Erlebnis zu kreieren. Wir übernehmen Verantwortung für den öffentlichen Raum und tragen dazu bei, dass Städte intelligenter, attraktiver und interaktiver werden. Unsere in die Zukunft gerichtete Herangehensweise im Bereich der Außenwerbung soll die Verbindung zwischen Menschen, Marken und urbanen Räume nachhaltig stärken.

 

Public Value

Wir als Gewista-Gruppe übernehmen gesellschaftliche Verantwortung.

Wir entwerfen, installieren und betreiben eine Reihe von kostenlosen Dienstleistungen zum Nutzen von Städten und deren Einwohner:innen, wie etwa rund um die Uhr zugängliche Defibrillatoren oder Wartehallen für Busse und Straßenbahnen, zum Schutz und zur Sicherheit (durch Beleuchtung) der Fahrgäste.
Wir entwickeln unsere Produkte und Aktivitäten stetig weiter und gestalten so den öffentlichen Raum aktiv mit. Die Leitlinie für unser Handeln ist die globale ESG-Strategie unseres Konzerns JCDecaux.

 

Gewista's advertising world

Gewista is Austria's number one in the out-of-home market. As such, we offer our customers a high-quality repertoire of advertising media with comprehensive all-round solutions for the out-of-home sector.

Gewista's advertising world encompasses...

Traditional posters, digital advertising media such as digital city lights and premium screens, a wide range of advertising options in and around public transport, city lights, advertising columns, advertising space in Austria's largest shopping centers, a wide variety of creative, innovative special advertising formats... and much more.

See for yourself: